Miło nam
poinformować Państwa, iż w murach andrychowskiego „Laboratorium Baszta” dnia 6.02.2013 roku odbędzie się muzyczne
wydarzenia na skalę regionu. Andrychowskie Stowarzyszenie Twórców Kultury ASTeK
zaprasza na „Interaktywną instalację
oraz koncert muzyki noise połączony ze swobodną improwizacją” w
wykonaniu B*Tonga, M. Wolniewicza i Rene Kote.
Andrychowski koncert będzie koncertem finałowym trasy pt. „Red Tail Steaming Head”. Trasa koncertowa jest współorganizowana przez portal 3 4 dialog , Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina w Warszawie, Klub DOM z Łodzi, Kawiarnię Naukową z Krakowa , Stowarzyszenie ASTeK i Klubokawiarnię Baszta z Andrychowa.(R.P)
Serdecznie zapraszamy 6.02.2013 na godzinę 19.00 do
„Laboratorium Baszty”,
„Laboratorium Baszty”,
przy ul. Krakowskiej 69 w Andrychowie
Bilety w cenie: 16. zł (zniżka 50% dla uczniów i
studentów) do nabycia w dniu koncertu.
————————–—-———————-——–———–
B*tong
buduje interesujące ciało sztuki, które porusza się w wielu kierunkach
jednocześnie. Od poczynań z ambientem i izolacjonizmem oraz muzyką
eksperymentalną, rozciągając się od delikatnych mikrodźwięków do bardziej wciągającego
noizu w pomysłowym połączeniu.
Chris Sigdell jest artystą eksperymentalnej elektroniki. Rozwinął w sobie słabość do wczesnych faktur industrialnych i pionierskich ambientowych przestrzeni dźwiękowych, równolegle zjadając zęby w kultowym industrialnym zespole NID (1995-2005). Tajemnicza postać, która skończyła tworząc dźwięki tak upiorno chłodne, że sprawiają, iż Selected Ambient Works Vol. 2 Aphex Twina brzmią jak zbiór pokrytych cukrem kołysanek. Brzmienie b*tonga przywodzi na myśl zabójczo powolne czołganie się przez ciemny tunel, w którym słabe światło na końcu nigdy się nie przybliża.
Chris Sigdell jest artystą eksperymentalnej elektroniki. Rozwinął w sobie słabość do wczesnych faktur industrialnych i pionierskich ambientowych przestrzeni dźwiękowych, równolegle zjadając zęby w kultowym industrialnym zespole NID (1995-2005). Tajemnicza postać, która skończyła tworząc dźwięki tak upiorno chłodne, że sprawiają, iż Selected Ambient Works Vol. 2 Aphex Twina brzmią jak zbiór pokrytych cukrem kołysanek. Brzmienie b*tonga przywodzi na myśl zabójczo powolne czołganie się przez ciemny tunel, w którym słabe światło na końcu nigdy się nie przybliża.
Rene Kote - twórca
działający w obszarze zakreślonym poetyką dzieła otwartego, skupiający się
głównie na oddziaływaniu dźwiękiem pod egidą muzyki absolutnej, experymentów z
pogranicza dźwięku – fizyki – psyche. Autor metody semantycznego stymulowania
dźwięku, pozwalającej na transformację i przenoszenie informacji do partytury
muzycznej i dźwięku – ANTI-MUSIC. Ta koncepcja kompozycji opiera się na teorii
bilateralnej znaku i zmierza do przekroczenia w swojej formie uwarunkowań
percepcji muzycznej na rzecz oddziaływania dźwiękiem. Odwołanie do hebrajskiego
języka literowo-cyfrowego, w którym każda litera ma swoją wartość liczbową,
daje możliwość ułożenia algorytmów zawierających treść wyrazów – czyli stymulowanych
semantycznie - SEMANTIC NOISE. Nadrzędnym celem twórcy, widocznym w opcji
SEMANTIC NOISE, nazwanej DŹWIĘKI MOWY, to badanie komunikacji przez
przetwarzanie ingardenowskiej uniwersalnej koncepcji wielowarstwowej harmonii
dzieła sztuki. Pomijając, że wielowarstwowość mogłaby być cechą wszelkiej
komunikacji, koncepcja która ujawnia po raz pierwszy, że to właśnie szeroko
rozumiana polifonia jest ogólną zasadą organizacji co najmniej każdego
komunikatu estetycznego, jest w intencji R. Kote wzbudzaniem i kreowaniem
komunikacji między odbiorcami a twórcami. Założenie jest realizowane przez
tworzenie Polilogu (wypowiedzi wielu osób naraz, która stanowi partyturę dla
muzyków podczas koncertu), gdzie większa liczba uczestników komunikacji
zwiększa możliwość zakłóceń na skutek nieuwagi, odmienności intencji i
zainteresowań. Celem jest tu selekcjonowanie kreatywnych zakłóceń wynikających
z odmienności intencji. Kolejnym efektem pracy R.Kote jest
stworzenie przemieszczającej się po Polsce sceny improwizacyjnej
OPENCLOSE, która uległa transformacji do zasady, że każdy pojawia się, aby grać
swoją muzykę w otoczeniu innych, którzy także grają swoją muzykę. Tak powstają
różne formy muzyczne: kolaż dźwiękowy, noise, muzyka medytacyjna, f-akt...
Założyciel GRUPY DIALOGU, 34d, OPENCLOSE MUSIC SESSION, ZMARSZCZKI, KAŻDY SIĘ
ZMIEŚCI.
MARCIN WOLNIEWICZ: Muzyk, dźwiękowiec, trębacz, filozof. Członek
transelektrobigbitimprowizacyjnej grupy Videoturisten oraz eksperymentalnej
Grupy Dialogu. Autor instalacji dźwiękowych, uważny obserwator życia wokół.
( info źródło: http://34dialog.wikispot.org/Red_tail_Steaming_head)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz